8.11.11

סרטון שלישי: כפל כחיבור חוזר של כמויות שוות גודל




סרטון שלישי בסדרה של ארבעה שבה מלמדים משמעויות של פעולות חשבון. 



הנושא: משמעות פעולת הכפל.


סרטון שלישי: כפל כחיבור חוזר של כמויות שוות גודל


להרחבה:


מה המטרה של הסרטונים? להראות להורים ולמורים דגם של שיעור שבו מלמדים ילדים חומר בחשבון של בית ספר יסודי.



הסרטונים האלה עוסקים במשמעויות של פעולות חשבון. ההבנה המתמטית של כל אחת מפעולות החשבון מתחילה במשמעות הפעולה ובקשר שלה למציאות, או במילים אחרות, איזה סוג של פעולה חשבונית מתאים לפתרון בעיות שונות במציאות.



כאשר בשלב מוקדם של הלימוד הילדים רואים כיצד מצבים שונים מובילים לאותו הפתרון וכיצד אותו התרגיל מייצג בעיות שונות הם מסוגלים לגשת לפתרון בעיות מגוונות ביעילות, בביטחון ומתוך הבנה.



פתרון טכני של תרגילים זה מה שתלמידים והורים (ולצערי גם מורים) חושבים שזה העיקר. זה אמנם חשוב ושימושי, אבל מחשבונים ומחשבים עושים זאת במהירות רבה יותר, ביעילות רבה יותר וללא טעויות. -- המיומנות החשובה ביותר דווקא מוזנחת והיא היכולת לקבל בעיה בשפה טבעית, להבין מהו מידע עודף ושאינו רלוונטי ומה המידע הנחוץ ואיזה מידע חסר ומשם להבין מהו התרגיל או מהי סדרת התרגילים שיש לנסח ולפתור כדי להגיע לפתרון (או לידיעה שיש יותר מפתרון אחד או שאין פתרון) -- לעיתים יש יותר מדרך אחת לפתור ואז יש צורך להעריך מהי השיטה היעילה בהקשר שתביא לפתרון טוב ומוצלח. תלמידים צריכים ללמוד לחשוב. תלמידים צריכים להיות מסוגלים גם להמציא בעיות מתאימות ולפתור אותן.



הורים ומורים שמעוניינים להבין את העקרונות ורוצים ללמוד ללמד את הילדים באופן שכזה או מעוניינים להשתמש בגישת ההוראה ובחומרי הלימוד המתאימים (מתמטיקה יסודית) מוזמנים ליצור קשר עם העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכל בדוא"ל info@ifma.org.il.



העמותה הישראלית לקידום החינוך המתמטי לכול: www.ifma.org.il


No comments:

Post a Comment